Τετάρτη 23 Ιουνίου 2021


 Εθνική Πινακοθήκη


 Εθνική Πινακοθήκη


 Εθνική Πινακοθήκη


 Εθνική Πινακοθήκη


 Εθνική Πινακοθήκη


 Εθνική Πινακοθήκη


 Εθνική Πινακοθήκη

Προς έναν ελληνικό μοντερνισμό


"Εσωτερικό ή Το δωμάτιο
του καλλιτέχνη στο Παρίσι"

Βυζάντιος Περικλής


"Ορελί"

Βυζάντιος Περικλής


"Τοπίο από την Κέρκυρα"

Κογεβίνας Λυκούργος


"Εμπρός στο τζάκι"

Λασκαρίδου Σοφία


"Βάρκα με πανί"

Λύτρας Νικόλαος


"Θαλασσογραφία"

Λύτρας Νικόλαος


"Ο Κοκκιναράς"

Λύτρας Νικόλαος


"Προσωπογραφία δίδος Μ. Χορς"

Λύτρας Νικόλαος


"Προσωπογραφία του μικρού
 Κωνσταντίνου Μοντεσάντου"

Λύτρας Νικόλαος


"Το ψάθινο καπέλο"

Λύτρας Νικόλαος


"Φάρος"

Λύτρας Νικόλαος


"Τοπίο της Αττικής"

Μαλέας Κωνσταντίνος


"Δελφοί"

Μαλέας Κωνσταντίνος


"Η Αγία Αικατερίνη Θεσσαλονίκης"

Μαλέας Κωνσταντίνος


"Θέρμος Αιτωλοακαρνανίας"

Μαλέας Κωνσταντίνος


"Μέθανα"

Μαλέας Κωνσταντίνος


"Παντάνασσα Νάξου"

Μαλέας Κωνσταντίνος


"Σαντορίνη"

Μαλέας Κωνσταντίνος


"Τείχη Μονεμβασιάς"

Μαλέας Κωνσταντίνος


"Τοπίο Λαυρίου"

Μαλέας Κωνσταντίνος


"Άνοιξη στην Οίτη"

Οθωναίος Νικόλαος


"Το λιμάνι της Καλαμάτας"

Παρθένης Κωνσταντίνος


"Τοπίο"

Παρθένης Κωνσταντίνος


"Τοπίο"

Παρθένης Κωνσταντίνος


"Αρμονία"

Ροδοκανάκης Παύλος









Τρίτη 8 Ιουνίου 2021


Ντάνιελ Πόπερ

Λίγο έξω από το Σικάγο, στα 1.700 στρέμματα του The Morton Arboretum ο Ντάνιελ Πόπερ έστησε τα γλυπτά του, πέντε τεράστιες γυναικείες φιγούρες, με υλικά όπως το ξύλο και το ατσάλι, το σκυρόδεμα και υφαντά για να δείξει την ανθεκτικότητα και την ποικιλομορφία της φύσης στα 220.000 δείγματα που αναπτύσσονται στο έδαφος. Το Human + Nature είναι η μεγαλύτερη έκθεση του Πόπερ μέχρι σήμερα.

Οι γυναικείες φιγούρες ποικίλλουν σε στάση, υλικό και συνολική αισθητική. Το καθένα από τα γλυπτά του έχει ύψος 26 πόδια και ζυγίζει πολλούς τόνους. Το θέμα του είναι ίδιο: μια κεντρική προτομή που αλλάζει σχήμα και σύνθεση.

 

Ο Πόπερ είναι ένας καλλιτέχνης που συνδέει τις εγκαταστάσεις του με τη φύση και τα υλικά της, γνωστός παγκοσμίως για τις επιστημονικές μεθόδους που χρησιμοποιεί για να επεξεργαστεί την πρώτη ύλη του. Οι θεαματικές δημόσιες εγκαταστάσεις τέχνης που παρουσιάζει είναι διαδραστικές μέσα σε δημόσιους χώρους, ενώ η φύση της πατρίδας του, της Νότιας Αφρικής, αποτυπώνεται στα χαρακτηριστικά των προσώπων του έργου του.  

 

Τα έργα του έχουν παρουσιαστεί σε κορυφαία φεστιβάλ όπως το Electric Forest στις ΗΠΑ, το Boom στην Πορτογαλία, το Rainbow Serpent στην Αυστραλία, καθώς και το Afrikaburn στο Tankwa Karoo στη Νότια Αφρική.

 















Δευτέρα 24 Μαΐου 2021


AUSTIN KLEON

Όπως έχεις οικογενειακό γενεαλογικό δέντρο, έχεις και γενεαλογικό δέντρο ιδεών. Δεν μπορείς να επιλέξεις την οικογένειά σου, μπορείς, όμως, να διαλέξεις εσύ τους δασκάλους σου, να διαλέξεις εσύ τους φίλους σου, να διαλέξεις εσύ τη μουσική που θα ακούσεις, να διαλέξεις εσύ τις ταινίες που θα δεις.

Στην πραγματικότητα, είσαι ένας συνδυασμός των πραγμάτων που αφήνεις να μπουν στη ζωή σου. Είσαι το σύνολο των επιρροών σου. Ο Γκαίτε έλεγε: «Μας διαμορφώνουν τα πράγματα που αγαπάμε».

Ένα πράγμα το σχολείο. Άλλο πράγμα η εκπαίδευση. Δεν ταυτίζονται (απαραίτητα) αυτά τα δύο. Είτε είσαι σε κάποια σχολή είτε όχι, η μόνιμη δουλειά σου είναι να εκπαιδεύεις τον εαυτό σου.

Πρέπει να έχεις περιέργεια για τον κόσμο στον οποίο ζεις. Ψάξε να βρεις απαντήσεις. Ανάτρεξε σε κάθε πηγή. Πήγαινε πιο βαθιά από οποιονδήποτε άλλο – έτσι θα βρεθείς μπροστά.

Googlαρε τα πάντα. Τα πάντα. Googlαρε τα όνειρά σου, googlαρε τα προβλήματά σου. Μην κάνεις ερωτήσεις πριν googlάρεις. Είτε θα βρεις την απάντηση είτε μια καλύτερη ερώτηση.

Μη σταματάς να διαβάζεις. Πήγαινε στη βιβλιοθήκη. Υπάρχει μια μαγεία στο να βρίσκεσαι περιτριγυρισμένος από βιβλία. Χάσου στους διαδρόμους. Διάβασε βιβλιογραφίες. Δεν έχει σημασία το βιβλίο απ’ το οποίο θα ξεκινήσεις, αλλά το βιβλίο στο οποίο αυτό θα σε οδηγήσει.

Να συλλέγεις βιβλία, ακόμα κι αν δεν σχεδιάζεις να τα διαβάσεις αμέσως. «Δεν υπάρχει τίποτα πιο πολύτιμο από μια αδιάβαστη βιβλιοθήκη» είχε πει ο σεναριογράφος Τζον Γουότερς.

Μη φοβάσαι τη λέξη έρευνα. Απλώς ψάχνε.

Φτιάχνουμε τέχνη γιατί μας αρέσει η τέχνη. Μας ελκύουν συγκεκριμένα στυλ δουλειάς, γιατί μας ελκύουν οι άνθρωποι που κάνουν αυτή τη δουλειά.

Αυτό είναι το μανιφέστο: Ζωγράφισε την τέχνη που θέλεις να δεις, ξεκίνα την επιχείρηση που θέλεις να διευθύνεις, παίξε τη μουσική που θέλεις να ακούσεις, γράψε τα βιβλία που θέλεις να διαβάσεις, φτιάξε τα προϊόντα που θέλεις να χρησιμοποιήσεις – κάνε τη δουλειά που θέλεις να δεις ολοκληρωμένη.

Αν έχεις δύο ή τρία πάθη, μη νιώθεις την ανάγκη ότι πρέπει να επιλέξεις ανάμεσά τους. Μην πετάς τίποτα. Κράτησε όλα τα πάθη στη ζωή σου. Αυτό είναι κάτι που έμαθα από τον θεατρικό συγγραφέα Στίβεν Τόμλινσον.

Ο Τόμλινσον προτείνει ότι αν αγαπάς διαφορετικά πράγματα, απλώς πρέπει να συνεχίσεις να περνάς χρόνο μαζί τους. «Άσε το ένα να μιλήσει με το άλλο. Κάτι θα αρχίσει να γίνεται».

Η αλήθεια είναι ότι μπορείς να κόψεις μερικά από τα πάθη σου και να συγκεντρωθείς μόνο σε ένα. Μετά από λίγο καιρό όμως θα αρχίσεις να νιώθεις ότι σου λείπει ένα πόδι.




  Ανθούλα Π. Βεζύρη Ανθούλα Π. Βεζύρη Ανθούλα Π. Βεζύρη Ανθούλα Π. Βεζύρη Ανθούλα Π. Βεζύρη Ανθούλα Π. Βεζύρη Ανθούλα Π. Βεζύρη Ανθούλα Π. Β...