Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2021


"Ἡ ἀγάπη μακροθυμεῖ, χρηστεύεται, ἡ ἀγάπη οὐ ζηλοῖ, ἡ ἀγάπη οὐ περπερεύεται, οὐ φυσιοῦται, οὐκ ἀσχημονεῖ, οὐ ζητεῖ τά ἑαυτῆς, οὐ παροξύνεται, οὐ λογίζεται το κακόν, οὐ χαίρει ἐπι τῇ ἀδικίᾳ, συγχαίρει δε τῇ ἀληθείᾳ· πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ἐλπίζει, πάντα ὑπομένει. Ἡ ἀγάπη οὐδέποτε ἐκπίπτει".

                  Α΄ Επιστολή προς Κορινθίους,
                             Απόστολος Παύλος 



"Η αγάπη είναι μακρόθυμη, είναι ευεργετική και ωφέλιμη, η αγάπη δε ζηλεύει, η αγάπη δεν ξιπάζεται (= δεν καυχιέται), δεν είναι περήφανη, δεν κάνει ασχήμιες, δε ζητεί το συμφέρον της, δεν ερεθίζεται, δε σκέφτεται το κακό για τους άλλους, δε χαίρει, όταν βλέπει την αδικία, αλλά συγχαίρει, όταν επικρατεί η αλήθεια. Όλα τα ανέχεται, όλα τα πιστεύει, όλα τα ελπίζει, όλα τα υπομένει. Η αγάπη ποτέ δεν ξεπέφτει".

                 Α΄ Επιστολή προς Κορινθίους,
                          Απόστολος Παύλος 



"Αυτοπροσωπογραφία"
 Γεώργιος Ιακωβίδης 


"Κορίτσι που διαβάζει"
 
Γεώργιος Ιακωβίδης


"Κορίτσι που γελάει"
 Γεώργιος Ιακωβίδης


"Η σύζυγος και ο γιος του καλλιτέχνη"
 Γεώργιος Ιακωβίδης


"Μητρική στοργή"
 Γεώργιος Ιακωβίδης



 


Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2021


 "Ο χρόνος σου είναι περιορισμένος, οπότε μην τον ξοδεύεις ζώντας τη ζωή κάποιου άλλου. Μην πέφτεις στην παγίδα να ζεις με το αποτέλεσμα αυτών που άλλοι σκέφτονται. Μην αφήνεις τον θόρυβο της άποψης των άλλων να πνίγει την εσωτερική σου φωνή. Και σημαντικότερο, έχε το κουράγιο να ακολουθείς την καρδιά σου και τη διαίσθησή σου. Με κάποιον τρόπο γνωρίζουν τι είναι αυτό που πραγματικά θέλεις να γίνεις. Όλα τα υπόλοιπα έρχονται δεύτερα".

                              Steve Jobs


"Αν έχεις έναν λόγο να ζεις, τα αντέχεις σχεδόν όλα.
Αν έχεις έναν στόχο στη ζωή σου,
μπορείς να αντέξεις σχεδόν κάθε αντιξοότητα".

Φρίντριχ Νίτσε


Ανθούλα Π. Βεζύρη


Ανθούλα Π. Βεζύρη


                                  Ανθούλα Π. Βεζύρη


                             Ανθούλα Π. Βεζύρη





Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2021


Austin Kleon

Η δημιουργική ζωή δεν είναι γραμμική. Δεν είναι μια ευθεία γραμμή από το σημείο Α στο σημείο Β. Μοιάζει περισσότερο με μια λούπα ή μια σπείρα, στην οποία επιστρέφεις σε μια νέα αφετηρία κάθε φορά που ολοκληρώνεις ένα πρότζεκτ. Ανεξάρτητα από το πόση επιτυχία γνωρίζεις ή από το πόσο ψηλά βρεθείς, ποτέ δε «φτάνεις» κάπου. Πέρα από το θάνατο, δεν υπάρχει καμία γραμμή τερματισμού ή απόσυρσης για έναν δημιουργικό άνθρωπο. «Ακόμα και αν φτάσεις να γίνεις σπουδαίος στη δουλειά σου, θα βρεθεί κάποιος που θα σε ρωτήσει: ΄΄Τι θα κάνεις τώρα;΄΄ λέει ο μουσικός  Ίαν Σβενόνιους.

Οι πραγματικά δημιουργικοί καλλιτέχνες που γνωρίζω έχουν ήδη απαντήσει σε αυτήν την ερώτηση, επειδή έχουν βρει μια καθημερινή άσκηση – μια καθημερινή ρουτίνα που τους προστατεύει από την επιτυχία, την αποτυχία και το χάος του κόσμου. Όλοι τους έχουν αναγνωρίσει πού θέλουν να επενδύουν το χρόνο τους, και δουλεύουν πάνω σε αυτό καθημερινά, ό,τι κι αν γίνει. Ακόμα και αν το νέο τους έργο απορριφθεί, αγνοηθεί ή αποθεωθεί απ’ όλους, γνωρίζουν ότι θα σηκωθούν την επομένη και θα κάνουν τη δουλειά τους.

Η δημιουργικότητα έχει να κάνει με τη σύνδεση – πρέπει να είσαι συνδεδεμένος με τους άλλους για να βρεις έμπνευση και για να δείξεις τη δουλειά σου - , αλλά έχει να κάνει και με την αποσύνδεση. Πρέπει να αποσυρθείς για να σκεφτείς, να δουλέψεις πάνω στην τέχνη σου και να δημιουργήσεις κάτι για να δείξεις στους άλλους. Πρέπει να παίξεις λίγο κρυφτό για να παράξεις κάτι που αξίζει να βρεθεί.

Η ησυχία και η απομόνωση είναι καθοριστικά στοιχεία. Ο σύγχρονος κόσμος με τις ειδοποιήσεις, τον εικοσιτετράωρο κύκλο ειδήσεων και τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας είναι τελείως αφιλόξενος για τους καλλιτέχνες που θέλουν να απομονωθούν προκειμένου να δουλέψουν συγκεντρωμένοι.


Όποτε νιώθεις πως η ζωή σε πνίγει, επίστρεψε στο πρώτο κεφάλαιο αυτού του βιβλίου και αναλογίσου τις ημέρες σου. Βάλε τα δυνατά σου να τις γεμίσεις με τρόπους που θα σε φέρουν πιο κοντά στο στόχο σου. Να είσαι επιεικής με τον εαυτό σου και να παίρνεις το χρόνο σου. Να ανησυχείς λιγότερο για τα πράγματα που έχεις να κάνεις. Να ανησυχείς περισσότερο για τα πράγματα που αξίζει να κάνεις. Να ανησυχείς λιγότερο για το αν είσαι σπουδαίος καλλιτέχνης. Να ανησυχείς περισσότερο για το αν είσαι καλός άνθρωπος που δημιουργεί τέχνη. Να ανησυχείς λιγότερο για το αν αφήνεις το στίγμα σου. Να ανησυχείς περισσότερο για το αν αφήνεις τα πράγματα καλύτερα από ό,τι τα βρήκες.

Συνέχισε να δουλεύεις. Συνέχισε να παίζεις. Συνέχισε να παρατηρείς. Συνέχισε να ακούς. Συνέχισε να σκέφτεσαι. Συνέχισε να ονειρεύεσαι. Συνέχισε να τραγουδάς. Συνέχισε να χορεύεις. Συνέχισε να ζωγραφίζεις. Συνέχισε να κάνεις γλυπτική. Συνέχισε να συνθέτεις. Συνέχισε να ασχολείσαι με την υποκριτική. Συνέχισε να μαγειρεύεις. Συνέχισε να περπατάς. Συνέχισε να προσφέρεις. Συνέχισε να ζεις. Συνέχισε να δίνεις προσοχή. Συνέχισε να κάνεις ό,τι κι αν είναι αυτό που κάνεις.

Συνέχισε.



 

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021


              "Αν δεν είχαμε χειμώνα, η άνοιξη δεν θα ήταν τόσο ευχάριστη.  Αν κάπου κάπου δεν είχαμε δυσκολίες, η ευημερία 
δεν θα μας φαινόταν τόσο καλοδεχούμενη".

                           Anne Bradstreet


        "Εκείνο που με συνδέει μ’ έναν τόπο δεν είναι το καλοκαίρι, είναι ο χειμώνας και με τους ανθρώπους, οι λύπες της αγάπης".

                         Ίων Δραγούμης


                   "Οι άνθρωποι δεν προσέχουν αν είναι χειμώνας ή καλοκαίρι, όταν είναι ευτυχισμένοι".

                             Άντον Τσέχωφ


                                                      Άντον Τσέχωφ








                                  "Οι κυνηγοί στο χιόνι"
 Πίτερ Μπρίγκελ


    "Σκηνή στον πάγο κοντά στη λίμνη"
 Hendrick Avercamp  


 "Η κίσσα"
 
Κλωντ Μονέ



Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2021

                                                       Venerdì 15 gennaio 2021 
 
Ritorno a scuola  

Le vacanze di Natale sono finite e noi siamo di nuovo a scuola. Queste vacanze sembravano più grandi, a causa della quarantena che l’aveva preceduta.
Le lezioni ora continuano normalmente, in classe e non online.
Fortunatamente per tutti noi, l’ educazione e l’ apprendimento presuppongono l’ insegnamento dal vivo, con la presenza fisica dell’ insegnante con i suoi studenti.
L’ istruzione a distanza è molto indietro e rende difficile per i giovani studenti, soprattutto alle elementari e all’ asilo.
Ha riempito di nuovo la scuola di voci dei bambini, le aule hanno ritrovato una ragione per esistere, gli studenti e gli insegnanti hanno continuato le loro lezioni e tutto ha trovato il suo ritmo quotidiano.
Quando cammino per strade vuote, penso che il mondo cesserà di esistere quando non ci saranno più bambini. I bambini sono la vita e con le loro voci, i giocattoli e le risate ci danno la forza e l’ energia per continuare a vivere. I bambini non ti lasciano arrendere. È una fonte di vita, gioia e creazione.

La mattina in cui sono entrata nell’ ufficio degli insegnanti, l’ insegnante dell’ arte ha notato la maschera che indossavo.
Lascia che ti veda! È Van Gogh? mi ha chiesto.
 Si, le ho risposto. Sono contenta che l’ abbia notato, le ho sorriso. 
Dove l’ hai presa?
Dopo averla informata, le ho detto che ero molto felice che avesse riconosciuto il disegno di Van Gogh con i girasoli.
Poi mi ha chiesto con una risata: 
_ Ho reso la tua giornata?
_  Fortunatamente, le ho risposto, c’ è speranza!
Quando in seguito è entrata nella mia classe per insegnare, ha detto ai bambini:
_ Ti ricordi di un pittore che dipingeva girasoli
Qualcuno qui indossa una maschera del genere, ma non io.
Tutti hanno guardato l' un l' altro, una studentessa alzò la mano per rispondere e uno studente fu buttato fuori:
 _ La maestra! 
_ Come si chiamava il pittore, ricordate?
_ Vincent Van Gogh, un’ altra studentessa ha risposto.
_ Bravo, lo ricorda! le ha detto l’ insegnante dell’ arte.
_ Ora sono doppiamente soddisfatta, ho risposto alla mia collega. Oggi finalmente mi hai reso il mio giorno!

Anthoula P. Veziri



"Girasoli", Vincent Van Gogh

  Ανθούλα Π. Βεζύρη Ανθούλα Π. Βεζύρη Ανθούλα Π. Βεζύρη Ανθούλα Π. Βεζύρη Ανθούλα Π. Βεζύρη Ανθούλα Π. Βεζύρη Ανθούλα Π. Βεζύρη Ανθούλα Π. Β...