Κυριακή 1 Αυγούστου 2021


Panhellenic Examinations

Anyone who has finished school in Greece has experienced, not only himself, but also his family, the institution of Panhellenic examinations. Even those who did not take the exam have been influenced to some degree, even indirectly, by the exam atmosphere.

From the first grades of primary school, the dream of every student, but also of his parents, is to grow up and go to University. The Greek school is indeed structured in such a way that the admission of the student to the University or the Polytechnic is a one-way street, as there are no corresponding recognized schools of technical education in various fields, where students could study and have a degree that will provide them with vocational rehabilitation.

In this way, Greek students are anxious and agonizing every summer for the exams that will secure them the title of student, to reward their efforts and those of their parents, who have paid, for at least three years of high school, a lot of money in tuition. Because without the tutoring, no one manages to get to the University or the Polytechnic, except maybe a few exceptions.

But what we have to say to the children, so that they do not get disappointed, if they do not succeed, is that their life and progress, or much more their happiness, are not determined by the Panhellenic exams. Opportunities to learn things, to acquire knowledge, to change profession, exist throughout our lives. Especially in our day, knowledge never stops and we are forced to constantly learn new things. Also, in our lives we must have choices and not be trapped in a situation like: this or nothing. A young person who starts his life and every choice is possible, should not deprive himself of the opportunity and the right to choose and change his mind about the profession he will follow, when for some reason, he fails to do what he had originally thought.

There are many opportunities in life, not just one, many possibilities and several options, if we have the mood and the will to look for what suits us and get it. It is a great pity that the young children, who have their whole life ahead of them, are trapped in the dilemma: University or nothing. After all, in our lives we give daily exams with our behavior and choices and this never stops.

Anthoula P. Veziri





                        Πανελλήνιες εξετάσεις                

Όποιος έχει τελειώσει το σχολείο στην Ελλάδα, έχει βιώσει, όχι μόνο ο ίδιος, αλλά και η οικογένειά του, το θεσμό των πανελληνίων εξετάσεων. Ακόμα και αυτοί που δεν έδωσαν εξετάσεις, έχουν επηρεαστεί σε κάποιο βαθμό, έστω και έμμεσα, από την ατμόσφαιρα των εξετάσεων.

Από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου, το όνειρο του κάθε μαθητή, αλλά και των γονιών του, είναι να μεγαλώσει και να περάσει στο Πανεπιστήμιο. Το ελληνικό σχολείο, είναι πράγματι κατά τέτοιο τρόπο δομημένο, ώστε η εισαγωγή του μαθητή στο Πανεπιστήμιο ή στο Πολυτεχνείο να αποτελεί μονόδρομο, καθώς δεν υπάρχουν αντίστοιχες αναγνωρισμένες σχολές τεχνικής εκπαίδευσης σε διάφορους τομείς, όπου θα μπορούσαν οι μαθητές να φοιτήσουν και να έχουν ένα πτυχίο που θα τους εξασφαλίζει επαγγελματική αποκατάσταση.

Με αυτόν τον τρόπο, οι Έλληνες μαθητές αγχώνονται και αγωνιούν κάθε καλοκαίρι για τις εξετάσεις που θα τους εξασφαλίσουν τον τίτλο του φοιτητή ή της φοιτήτριας, για να ανταμειφθούν οι κόποι τους αλλά και των γονιών τους, που έχουν πληρώσει, τουλάχιστον για τα τρία χρόνια του Λυκείου, ένα σωρό λεφτά στα φροντιστήρια. Γιατί χωρίς το φροντιστήριο, κανείς δεν καταφέρνει να περάσει στο Πανεπιστήμιο ή στο Πολυτεχνείο, εκτός ίσως πολύ λίγων εξαιρέσεων.

Εκείνο όμως που πρέπει να πούμε στα παιδιά, για να μην απογοητευτούν, αν δεν τα καταφέρουν, είναι πως η ζωή και η πρόοδος τους ή πολύ περισσότερο η ευτυχία τους, δεν καθορίζονται από τις πανελλήνιες εξετάσεις. Οι ευκαιρίες για να μάθουμε πράγματα, να αποκτήσουμε γνώσεις, να αλλάξουμε επάγγελμα, υπάρχουν σε όλη μας τη ζωή. Ειδικά στην εποχή μας, η γνώση δεν σταματάει ποτέ και είμαστε αναγκασμένοι να μαθαίνουμε διαρκώς καινούρια πράγματα. Επίσης, στη ζωή μας πρέπει να έχουμε επιλογές και να μην εγκλωβιζόμαστε σε μία κατάσταση του τύπου: αυτό ή τίποτα. Ένας νέος άνθρωπος που ξεκινά τη ζωή του και κάθε επιλογή είναι δυνατή, δεν πρέπει να στερεί από τον εαυτό του την ευκαιρία και το δικαίωμα να επιλέγει και να αλλάζει γνώμη για το επάγγελμα που θα ακολουθήσει, όταν για κάποιο λόγο, δεν καταφέρνει να κάνει αυτό που αρχικά είχε σκεφτεί.

Στη ζωή υπάρχουν πολλές ευκαιρίες, όχι μόνο μία, πολλές δυνατότητες και αρκετές επιλογές, αν έχουμε τη διάθεση και τη θέληση να ψάξουμε αυτό που μας ταιριάζει και να το αποκτήσουμε. Είναι πολύ μεγάλο κρίμα, τα νέα παιδιά, που έχουν όλη τη ζωή μπροστά τους, να εγκλωβίζονται στο δίλημμα: Πανεπιστήμιο ή τίποτα. Εξάλλου στη ζωή μας δίνουμε κάθε μέρα εξετάσεις με τη συμπεριφορά και τις επιλογές μας και αυτό δεν σταματάει ποτέ. 

Ανθούλα Π. Βεζύρη



Σάββατο 17 Ιουλίου 2021


WORKSHOP DI SCRITTURA CREATIVA
TABULA RASA
LA FAVOLA-OLIMPIADE
DEGLI ANIMALI

 Pubblicazioni: iwrite.gr

In questo libro, pubblicato ieri, c’ è una mia favola intitolata: 
"La rana nel canottaggio".

Anthoula P. Veziri




CREATIVE WRITING WORKSHOP
TABULA RASA
THE FAIRYTAIL-OLYMPIAD
OF ANIMALS
Bublications: iwrite.gr

In this book, which was published yesterday, there is my fairytale , entitled:
"The frog in rowing".

Anthoula P. Veziri






ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ TABULA RASA
Η ΠΑΡΑΜΥΘΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ Εκδόσεις: iwrite.gr
Σε αυτό το βιβλίο, που κυκλοφόρησε εχθές, υπάρχει και ένα δικό μου παραμύθι, με τίτλο: "Ο βάτραχος στην κωπηλασία". Ανθούλα Π. Βεζύρη

Τάκης Τλούπας (1920 - 2003) 👉  Τάκης Τλούπας - Βιογραφικό Ο Τάκης Τλούπας γεννήθηκε στη Λάρισα.  Γιος ξυλογλύπτη, μαθαίνει την τέχνη κοντά ...